Overal word je overspoeld met media-uitingen. En zie daar maar eens tussen op te vallen. Dit lukt je alleen met herkenbare media-uitingen die samen een eenheid vormen. Vaker gezien worden betekent dat mensen je beter onthouden. Ze denken dan direct aan jou als ze gebruik willen maken van je product of dienst.
Gevoel van herkenning
Als je visitekaartje een gele achtergrondkleur heeft en je website blauw, dan sla je de plank mis. Want zelfs als ze direct na het ontvangen van je kaartje naar de website gaan hebben ze het gevoel dat ze mis zitten. Dit heb je al helemaal als ze na een maand denken; “Hoe heette dat bedrijf ook alweer?” Ze gaan dan wat neuzen op internet en kunnen je eigenlijk niet vinden. Heel erg zonde is dat, want zo loop je gewoon een potentiële klant mis.
Dit kun je voorkomen door in alle media-uitingen herkenbaarheid en eenheid te verwerken. Als je een visitekaartje naast een flyer, advertentie en de website legt moet je gelijk kunnen zien dat het van één bedrijf is.
Passend bij jouw bedrijf
Met eenheid en herkenbaarheid alleen red je het niet, want het kan nog zo mooi zijn, als het niet bij jouw bedrijf past gaat het nog niet werken. Je wilt professioneel en kundig overkomen op je doelgroep, maar misschien stralen je media-uitingen dat wel niet uit.
De perfecte merkbeleving
Met de juiste merkbeleving zorg je ervoor dat je een eenheid hebt tussen de media-uitingen, dat ze herkenbaar zijn en dat het bij jouw bedrijf past. Als dit allemaal op orde is kun je zeggen dat jouw bedrijf over de perfecte merkbeleving beschikt.