Logo en huisstijl vernieuwen
Soms is evolutie beter dan revolutie.
Huisstijl gewenste uitstraling geven.
Je huidige logo gaat al heel wat jaren mee of je bedrijfsvoering is in zoverre veranderd dat het logo niet meer erbij past. Dan kan je ervoor kiezen om een geheel nieuwe huisstijl te ontwikkelen, maar in veel gevallen kan een vernieuwing sterker zijn. Als je voort werkt op je huidige logo dan kan je het wel de juiste sfeer geven zonder in te leveren op herkenbaarheid.
Herkenbaarheid behouden.
In de jaren dat je bedrijf actief is bouw je een naamsbekendheid op. Mensen onthouden daarbij niet alleen de naam, maar ook het logo dat daarbij hoort. Door het logo niet weg te gooien maar juist verder te ontwikkelen en vernieuwen behoud je die herkenbaarheid. Hoe gaaf is het als mensen wel denken; “Hé dat logo past veel beter bij het bedrijf, maar hoe zag het oude er ook alweer uit?”. Dan heb je het doel behaald. De vernieuwde huisstijl spreekt meer aan en is nog steeds herkenbaar.
Het design vernieuwen.
De ene keer zijn de ingrepen groter dan de andere keer. Maar elke aanpassing is zorgvuldig bekeken voordat deze wordt toegepast. Voegt deze aanpassing qua stijl iets toe of past het logo zo beter bij de tijd? Dat zijn vragen die met een “ja” beantwoord moeten worden.
Uitwerking van vernieuwde huisstijl.
Het vernieuwde logo moet natuurlijk op alle andere media-uitingen worden doorgevoerd. In veel gevallen kan dit direct gedaan worden zoals bij de website, email footer en social media. Alleen bij bepaalde drukwerk producten is het zonde om bijvoorbeeld de hele stapel enveloppen of briefpapier weg te gooien. We bespreken samen hoe we dit het beste kunnen aanpakken zodat we gefaseerd het nieuwe logo gaan toepassen op alle media-uitingen.