Je ze ziet het steeds vaker, foto’s van mensen op de website. Vaak zijn dit mensen die bij het bedrijf werken of de eigenaar zijn. Maar waarom doen ze dit en waarom moet jij dit ook gaan doen?
Mensen die jou website bezoeken willen weten met wie ze te maken hebben. Ze willen weten, wie helpt mij? Wie is de eigenaar van het bedrijf? Dit willen ze weten om een beeld te vormen van het bedrijf. Zeker mensen die je vinden via Google willen weten of jij bij hun past. Of je iemand bent met wie ze zaken willen doen.
Dit heeft grotendeels met vertrouwen te maken. Zeker via online zaken doen is dit lastiger, omdat je website dit vertrouwen moet geven. Tijdens het netwerken kun je jezelf laten zien en presenteren. Nu moet je website dat op de juiste manier doen.
Hoe?
Maar hoe laat je zien wie er achter het bedrijf zit en hoe krijg je dat vertrouwen van je bezoekers? Natuurlijk is een goede website van belang, daar kun je hier meer over lezen. In deze blog heb ik het puur over fotografie.
Het is erg belangrijk om een goede fotograaf de foto’s te laten maken. Want hij/zij weet precies hoe ze jou op de juiste manier op de foto moeten zetten. Zodat de foto laat zien wat voor persoon jij bent. Dit kunnen zowel portret als actie foto’s zijn. Met actie foto’s bedoel ik beelden waarop je bezig bent met je werk, product of dienst. Bezoekers krijgen dan snel een beeld van wie je bent en wat je doet.
Als je meerdere keren terugkomt op de website, zullen mensen je gaan herkennen. Het gaat dan al snel vertrouwt aanvoelen. En dat gevoel wil je bereiken!
Mijn advies
Ga zelf, of laat een ander eens objectief naar je website kijken. Krijg jij of krijgen zij dan een gevoel dat de website persoonlijk is? Sta je vaak genoeg op de website en is echt duidelijk wie er achter het bedrijf zit? Pas als dat het geval is, dan is je website persoonlijk genoeg.